Przetestuj platformę przez 7 dni –  SPRAWDŹ OFERTĘ TERAZ!

Zdrowe śniadanie

sniadania bialkowo tluszczowe stylowo i zdrowo
zdrowe sniadanie

Zdrowe śniadanie to jakie śniadanie? Dla mnie jedyna słuszna opcja to śniadanie białkowo-tłuszczowe. Jest sycące, nie powoduje skoków insuliny ani znużenia, jak wysoko węglowodanowe opcje.  Zdrowe śniadanie białkowo-tłuszczowe to idealny początek dnia.

Dlaczego zdrowe śniadanie jest ważne?

1. Śniadanie rozkręca nasz metabolizm, dlatego jeśli chcesz schudnąć koniecznie je jedz.
 
2. Dostarczenie odpowiednich makroskładników jest również ważne dla naszego mózgu. Zdecydowanie lepiej pracuje, kiedy jest odżywiony.  Był taki okres w moim życiu kiedy nagminnie pomijałam śniadania z pośpiechu. To był duży błąd, bo mój organizm był rozregulowany. częściej chodziłam głodna i rozdrażniona. Teraz nie wyobrażam sobie pominąć tego posiłku.
 
3. Brak śniadania skutkuje najadaniem/przejadaniem się na noc. To bardzo zły nawyk, który może prowadzić do otyłości, a także do ciągłego rozdrażnienia, wahań nastrojów, złego samopoczucia i „wysadzonego” brzucha. Jeśli nie zjesz kolacji, to pewne, że rano z przyjemnością zjesz zdrowe śniadanko.
 

Jakie i kiedy jeść zdrowe śniadania?

Nie musisz jeść 5 minut po przebudzeniu. Nie musisz sztywno trzymać zegarka w ręku, ważne żebyś zjadła śniadanie przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy psychicznej, czy fizycznej.
 
Pamiętaj, żeby twoje śniadanie stanowił posiłek zawierający białka i tłuszcze. To nie mogą być słodkie pseudo fit-płatki, ciastka, słodkie bułeczki, jeden owocowy jogurcik, deser pseudo mleczny. Nie wspominając już o fast foodach czy kawie.
 
Twoje śniadanie ma być pełnowartościowe i stanowić ok. 25% twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego. W moim przypadku jest to ok. 400 kcal, oczywiście nie trzymam się sztywno tych cyferek, ważniejsze jest dla mnie makro: B20 W10 T30 – przeczytaj o moich śniadaniach białkowo-tłuszczowych.

Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie?

Jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie to opcja mocno indywidualna. W większości przypadków sprawdzi się właśnie śniadanie białkowo-tłuszczowe. Ale jeśli intensywnie trenujesz przed śniadaniem lub w pierwszej połowie dnia, nie bój się węglowodanów. Nie istnieje książkowa gramatura idealnego śniadania. Dla mnie węglowodany powinny stanowić maksymalnie 15-20% śniadania. Pozostała część do białko i tłuszcze. Dla wielu problematyczny może być także dobór produktów i przygotowanie naprawdę zdrowego śniadania. Trzeba uważać na spożycie nasyconych kwasów tłuszczowych, przetworzonego mięsa, czy cukru, także w postaci owoców. Gotowe produkty śniadaniowe jak płatki, jogurty, pieczywo zawierają wypełniacze, masę cukru i innych szkodliwych dodatków np. barwników.

 _________________________________________________________SPRAWDŹ PROGRAM DSBez wyrzeczeń i skomplikowanych, restrykcyjnych diet. Po prostu jedz to na co masz ochotę w wersji dostosowanej do Twojego systemu. Wiele osób ma problem z monotonną dietą, liczeniem kalorii, ciągłym uczuciem głodu… nawet jeśli dieta jest w miarę ok, pozostaje problem napoczętych opakowań produktów, które psują się w lodówce… z Programem Odżywianie Systemowe, te wszystkie problemy odchodzą w zapomnienie! Dlaczego? Wzięłam te wszystkie uwagi i problemy związane z dietą oraz jej utrzymaniem pod uwagę. Program Odżywianie Systemowe to jedyny program żywieniowy, który bazuje na systemie odpowiednio dobranych proporcji makroskładników, w taki sposób, że każda porcja ma tyle samo makro, bez względu na wybrane danie z danej kategorii, co pozwala Ci każdego dnia jeść to na co masz ochotę. Nie liczysz kalorii, zrobiliśmy to za Ciebie!Uwaga: Po zakupie otrzymujesz dostęp do unikalnych materiałów żywieniowych, przepisów i szkoleń. Co więcej, wszystkie przepisy są dostosowane do odżywiania systemowego i dostępne po zalogowaniu, a ich baza ciągle się powiększa!

Powiązane posty

Jak rozłożyć makro na posiłki?

Rozkład makro w diecie określa, jaki procent całkowitej liczby kalorii pochodzi z każdego z grupy makroskładników, czyli węglowodanów, tłuszczy i białka. Zrównoważone spożycie makroskładników jest

18 odpowiedzi

  1. 555 kcal na śniadanie to niby bomba kaloryczna? To nie jest przepis dla osób na diecie? Ciekawe stwierdzenia…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *